Intézmények számára
Tanácsadás, mérések, vizsgálatok, preferencia tesztek, TANFOLYAMOK PEDAGÓGUSOKNAK
Tanulási stílus mérése egyéni és csoportos formában
Mire kaphatnak választ?
Egyéni mérések: Minden tanuló preferencia teszt alapján javaslatot kap egy tanulási stílus és az őt akadályozó tényezők megszüntetésére. A mérés nem kötelez senkit további fejlesztési alkalmakra. Ez a szülő egyéni döntése. Az adott értékelés a pedagógusok, személyre szabott "útmutatót" kaphatnak a tanulók egyéni fejlesztéséhez, továbbá a megfelelő kommunikációs csatornák alkalmazásához, és a sikeres tanulási-tanítási folyamatot gátló tényezők kiküszöbölésében. A vizsgálat időtartama változó lehet a létszámoktól függően.
Csoportos mérések: A tanulási stílus ebben a formában a 8 intelligencia alapján kerül felmérésre. (verbális, logikai, képi-térbeli, zenei, kinesztetikus, interperszonális, intraperszonális, természeti)

A csoportokról a pedagógusok kapnak fontos képet. A kiértékelés alapján képes lesz az osztály számára kiválasztani a megfelelő munkaformát, illetve megtalálni a tanulási folyamatot gátló tényezőket. Ezek alapján hatékonyabb lehet az ismeretek rögzítésének folyamata.
(Képességfejlesztő Intézet leírása szerint)
Komplex vizsgálat (iskolaérettség, képességszintmérés)
Egyéni, kis csoportos (2-3 fő), nagy csoportos (több mint 4 fő)
A vizsgálat során 21 terület alapján alkotunk véleményt arról, hogy a gyermek iskolaérett-e.
- Testi fejlettség.
- Épek-e az érzékszervei?
- Milyen a ceruza fogása?
- Milyen az elemi mozgások összerendezettsége? Ha ezek pontatlanok, akkor a kapcsolódó idegrendszeri struktúrák éretlenek, alulszabályozottak.
- Jó-e az egyensúlyérzéke?
- Milyen a finommotorikus mozgása?
- Jól működnek-e a keresztcsatornák, azaz függetlenedtek-e a végtagmozgások?
- Milyen a testsémája?
- Kialakult-e a kézdominancia?
- Kialakult-e a lábdomanincia?
- Kialakult-e a szemdominancia?
- Kialakult-e a füldominancia?
- Milyen a szemmozgások koordináltság?
- Milyen a térérzékelése?
- Térirányok felismerése térben és síkban működik-e?
- Milyen a reprodukáló képessége?
- Hogy áll a soralkotással?
- Milyen a szem-kéz koordináció minősége?
- Rajzelemzés.
- Általános tájékozottság.
- Memória vizsgálat.
Amennyiben a fentiekből több területen nem megfelelő, akkor a gyermek nem érett az iskola elkezdésére. Kétségbe esni azonban nem kell, hiszen megfelelő fejlesztéssel bő fél, egy év alatt az iskolaérettség elérhető.
Szükséges esetben már nagycsoportos óvodás korban elvégezhető a vizsgálat és elindítható a fejlesztés. De igazából akkor sincs nagyon lemaradva, ha első osztályban kiderül, hogy a gyermek nem iskolaérett. Kitartó és időben elkezdett fejlesztéssel év végére behozhatja lemaradását.
Szükség esetén írásos formában szakvélemény kérhető.KÉPZÉSEK

EGY SZÍNVONALAS ÉS SZÉLESKÖRŰ TERÜLETRE KITERJEDŐ KÉPZÉS.
Kinek ajánlott?
- Szülőknek, akinek iskolás gyermek van, vagy épp iskolába készülő nagycsoportos óvodás
- Pedagógusoknak alsó és felső tagozaton.
- Mindekinek, aki szeretné növelni tudását a tanítás tanulása témakörében.
Miről fog szólni?
- Motiváció fenntartása
- Tanulási stílusok
- Személyes eszköztár kialakítása
- Bal és jobb agyféltekék összehangolása a tanuláshoz
- Játékos képességfejlesztés: memória, logika, társas kapcsolatok, érzelmi intelligencia, koncentráció, könnyebb információ feldolgozás
- Stresszcsökkentése otthon és az iskolában.
- Probléma megoldási technikák, megoldásközpontúság
- Játékos mozgásos gyakorlatok a részképességek fejlődéséhez.
Minden résztvevő ÖTLETTÁR füzetet kap ajándékként, melyet később használhat pedagógusként a tanórák során, és szülőként az otthoni képességfejlesztéshez is.
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: 2017.OKTÓBER 5.
IDŐTARTAM: 9-16 ÓRÁIG (EBÉDSZÜNET 12.30-13.30)
HELYSZÍNE: KÁLLAI FERENC KULTURÁLIS KÖZPONT GYOMAENDRŐD, KOSSUTH UTCA 9.
JELENTKEZÉS TELEFONON: 20/296-9155
KÉPZÉS VEZETŐJE: FARKASNÉ SZABÓ ANIKÓ (ALTERNATÍV KÉPESSÉGFEJLESZTŐ TANÁCSADÓ (R) - MOZGÁSFEJLESZTŐ-PEDAGÓGUS
DÍJA: 6500.-/FŐ(ÁFA MENTES), HELYBEN FIZETENDŐ
Kérem írjon üzenetet, amennyiben az alábbiak bármelyike elnyerte tetszését.
Témák szerint:
- Konfliktus kezelés
- Stresszkezelés
- Időgazdálkodás
- Reziliencia, rugalmasság
- Érzelmi intelligencia
Képzés neve szerint:
Játékos képességfejlesztés gyerekeknek
- Megoldásközpontúság az oktatásban és otthon
- Légy Önmagad - Önismereti tréning
- Gyermek kalauz - gyakorlatban is alkalmazható szülői stratégiák neveléshez.
- Konfliktusok kezelése a mindennapokban
- Idő, csapda nélkül - hatékony időbeosztás a családban és a munkában
- Nyugalmi zóna - stressztűrés, konfliktus kezelés, kommunikáció.