Intézmények számára

Tanácsadás, mérések, vizsgálatok, preferencia tesztek, TANFOLYAMOK PEDAGÓGUSOKNAK

Tanulási stílus mérése egyéni és csoportos formában

Mire kaphatnak választ?

Egyéni mérések: Minden tanuló preferencia teszt alapján javaslatot kap egy tanulási stílus és az őt akadályozó tényezők megszüntetésére. A mérés nem kötelez senkit további fejlesztési alkalmakra. Ez a szülő egyéni döntése. Az adott értékelés a pedagógusok, személyre szabott "útmutatót" kaphatnak a tanulók egyéni fejlesztéséhez, továbbá a megfelelő kommunikációs csatornák alkalmazásához, és a sikeres tanulási-tanítási folyamatot gátló tényezők kiküszöbölésében. A vizsgálat időtartama változó lehet a létszámoktól függően.

Csoportos mérések: A tanulási stílus ebben a formában a 8 intelligencia alapján kerül felmérésre. (verbális, logikai, képi-térbeli, zenei, kinesztetikus, interperszonális, intraperszonális, természeti)

A csoportokról a pedagógusok kapnak fontos képet. A kiértékelés alapján képes lesz az osztály számára kiválasztani a megfelelő munkaformát, illetve megtalálni a tanulási folyamatot gátló tényezőket. Ezek alapján hatékonyabb lehet az ismeretek rögzítésének folyamata.


(Képességfejlesztő Intézet leírása szerint)

Komplex vizsgálat (iskolaérettség, képességszintmérés)

Egyéni, kis csoportos (2-3 fő), nagy csoportos (több mint 4 fő)

A vizsgálat során 21 terület alapján alkotunk véleményt arról, hogy a gyermek iskolaérett-e.

  1. Testi fejlettség.
  2. Épek-e az érzékszervei?
  3. Milyen a ceruza fogása?
  4. Milyen az elemi mozgások összerendezettsége? Ha ezek pontatlanok, akkor a kapcsolódó idegrendszeri struktúrák éretlenek, alulszabályozottak.
  5. Jó-e az egyensúlyérzéke?
  6. Milyen a finommotorikus mozgása?
  7. Jól működnek-e a keresztcsatornák, azaz függetlenedtek-e a végtagmozgások?
  8. Milyen a testsémája?
  9. Kialakult-e a kézdominancia?
  10. Kialakult-e a lábdomanincia?
  11. Kialakult-e a szemdominancia?
  12. Kialakult-e a füldominancia?
  13. Milyen a szemmozgások koordináltság?
  14. Milyen a térérzékelése?
  15. Térirányok felismerése térben és síkban működik-e?
  16. Milyen a reprodukáló képessége?
  17. Hogy áll a soralkotással?
  18. Milyen a szem-kéz koordináció minősége?
  19. Rajzelemzés.
  20. Általános tájékozottság.
  21. Memória vizsgálat.

Amennyiben a fentiekből több területen nem megfelelő, akkor a gyermek nem érett az iskola elkezdésére. Kétségbe esni azonban nem kell, hiszen megfelelő fejlesztéssel bő fél, egy év alatt az iskolaérettség elérhető.

Szükséges esetben már nagycsoportos óvodás korban elvégezhető a vizsgálat és elindítható a fejlesztés. De igazából akkor sincs nagyon lemaradva, ha első osztályban kiderül, hogy a gyermek nem iskolaérett. Kitartó és időben elkezdett fejlesztéssel év végére behozhatja lemaradását.

Szükség esetén írásos formában szakvélemény kérhető.


KÉPZÉSEK

EGY SZÍNVONALAS ÉS SZÉLESKÖRŰ TERÜLETRE KITERJEDŐ KÉPZÉS.

Kinek ajánlott?

- Szülőknek, akinek iskolás gyermek van, vagy épp iskolába készülő nagycsoportos óvodás

- Pedagógusoknak alsó és felső tagozaton.

- Mindekinek, aki szeretné növelni tudását a tanítás tanulása témakörében.


Miről fog szólni?

- Motiváció fenntartása

- Tanulási stílusok

- Személyes eszköztár kialakítása

- Bal és jobb agyféltekék összehangolása a tanuláshoz

- Játékos képességfejlesztés: memória, logika, társas kapcsolatok, érzelmi intelligencia, koncentráció, könnyebb információ feldolgozás

- Stresszcsökkentése otthon és az iskolában.

- Probléma megoldási technikák, megoldásközpontúság

- Játékos mozgásos gyakorlatok a részképességek fejlődéséhez.

Minden résztvevő ÖTLETTÁR füzetet kap ajándékként, melyet később használhat pedagógusként a tanórák során, és szülőként az otthoni képességfejlesztéshez is.

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: 2017.OKTÓBER 5.

IDŐTARTAM: 9-16 ÓRÁIG (EBÉDSZÜNET 12.30-13.30)

HELYSZÍNE: KÁLLAI FERENC KULTURÁLIS KÖZPONT GYOMAENDRŐD, KOSSUTH UTCA 9.

JELENTKEZÉS TELEFONON: 20/296-9155

KÉPZÉS VEZETŐJE: FARKASNÉ SZABÓ ANIKÓ (ALTERNATÍV KÉPESSÉGFEJLESZTŐ TANÁCSADÓ (R) - MOZGÁSFEJLESZTŐ-PEDAGÓGUS

DÍJA: 6500.-/FŐ(ÁFA MENTES), HELYBEN FIZETENDŐ


Kérem írjon üzenetet, amennyiben az alábbiak bármelyike elnyerte tetszését.

Témák szerint:

- Konfliktus kezelés

- Stresszkezelés

- Időgazdálkodás

- Reziliencia, rugalmasság

- Érzelmi intelligencia


Képzés neve szerint:

Játékos képességfejlesztés gyerekeknek
- Megoldásközpontúság az oktatásban és otthon
- Légy Önmagad - Önismereti tréning
- Gyermek kalauz - gyakorlatban is alkalmazható szülői stratégiák neveléshez.
- Konfliktusok kezelése a mindennapokban
- Idő, csapda nélkül - hatékony időbeosztás a családban és a munkában
- Nyugalmi zóna - stressztűrés, konfliktus kezelés, kommunikáció.