Stressz a mindennapokban

2017.04.25

Melyek azok a hatások, amelyek minket érnek? Melyek a következményei? Mikor keressünk fel szakembert? Kik érintettek, mely korosztály?

Hol is kezdjem? Talán velem! Napról napra érett bennem a gondolat, hogy valami nem stimmel és valahogy változtatni akarok. Nem tudtam mit tegyek, csak gyűltek a gondok és egyre több lett belőle. Már mindenhol, minden helyen rossz volt. Egyik napról a másik lettem beteg. Emésztés, légzőszervi problémák. Hangulat váltások folyamatosan törtek rám. Na itt tettem pontot a végére. Elég volt. Tudtam, hogy nem szabad, hogy így maradjon. Ma aki ismer, meg sem mondaná, hogy ez is megtörtént velem. Hogyan oldódott meg?

Ha a cetlik tényleg ellepnek, nincs egyszerűbb dolog mint rendszerezni őket. Elsőként ki kell alakítani egy sorrendet. Fontos-ráér-talán bejegyzéseket gyártottam a teendőimre. Hipp-hopp összeállt a kép és láttam a káoszból a kiutat. Az időm menedzselése volt az első lépés és egy megoldási terv készítése. Természetesen sikerült kitartással és odafigyeléssel. Sok-sok pihenést és kikapcsolódást is be tudtam végre iktatni. Nos hát itt vagyok, hogy Stresszkezelési tanácsadó lettem. Váltottam és boldog vagyok! Te hogy érzed mi lehet a kiutad? Ismerd meg a Stresszt, ugyanis nem csak az időmenedzselés a lényege a problémák megszüntetésének. Nálam ez volt a megoldás. De nálad mi lehet? Elárulom, mindenkinek más és más.

Elsőként kétféle stresszről szeretnék beszélni. Az egyik a jó oldala. Igen van pozitív is. Mi a jó benne? Gondolj egy vizsgára, vagy egy felvételi elbeszélgetésre. Izgulsz előtte biztosan. De erre szükséged van, hiszen mi lenne, ha nem éreznéd ezt az izgalmat. Nem lehet, hogy nem is törődnél a vizsga eredményével? De bizony. Nem is érdekelne a kimenetele. Ez a féle stressz előre visz és serkentő hatású.

Azonban nem csak ez a fajtája létezik. Van olyan is, amely hátráltat és tartós hatás során meg is betegíthet, melynek neve Distressz. Sajnos ez a formája nem csak felnőttként érint minket. A gyermekek is ki vannak ennek téve elég magas mértékben.

Épp a Webbeteg oldalán olvastam a minap egy történetet, Éva történtetét. Az alábbi idézet forrása ide kattintva

Sajnos évekig nagyon sokat dolgoztam, sokat túlóráztam, és mivel a munkaköröm nagy felelősséggel is járt, az állapotom nagyon súlyos lett. Mivel alapvetően egy szorongó alkat vagyok, emésztőrendszeri problémák jelentkeztek gyakori hasmenéssel, ételintoleranciával. A kialakuló reflux gyógyszeres kezelés mellett is olyan súlyossá vált, hogy állandóan elkaptam valamilyen fertőzést, amely főként a tüdőmet terhelte meg, ezért két éve megoperálták a gyomromat. Ma már sokkal jobb az életminőségem, de ehhez a testem mellett a lelkemmel is foglalkoznom kellett. Részt vettem egy stresszkezelő tréningen, amely nagyon sokat segített, főleg a mindennapos aggodalmak, idegeskedések kezelésében. Megtanultam, hogy tudatosan végezzek olyan tevékenységeket, amelyek örömet okoznak és segítenek feltöltődni testileg és lelkileg. Sok időt töltök a családommal, barátaimmal. Ha bármilyen problémám adódik, akkor nem rágódok rajta, hanem segítséget kérek, akár a napi ügyekben is. Ma már tudom, hogy fontosabb nyugodtan, átgondoltan elvégezni a feladatot és elébe menni a problémáknak, mint erőn felül megpróbálni teljesíteni, hiszen egy idő után az ember erőtartalékai mindenképpen kimerülnek. Azt tanácsolom a hasonló cipőben járóknak, hogy figyeljenek az intő jelekre. A túl sok túlóra, a túl sok idegeskedés, az elhanyagolt ékezések hosszú távon nem tarthatóak - tanácsolja Éva.
Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/16969/distressz_munkahelyen

Sajnos valóban kihat a szervezetre a minket ért tartós distressz, az az a negatív és hátráltató erők. Ez nem csak a munkahelyen található meg. Lehet egy negatív élettapasztalat, egy tramuma, egy sokkhatás, vagy egy veszteség eredménye. Szakemberként már tudom, hogy van ezekre megoldás. Minden rossz élmény elraktározódik a szervezünkben és lenyomatokat hagynak az izmainkban is. Tanácsadó kineziológusként azokat az erőforrásokat keressük meg az ügyfeleimmel, melyek előrébb viszik őt a megoldás felé vezet úton. Coaching formába burkolva kineziológiai módszerekkel dolgozva (pl. Touch for Health) megtaláljuk a megoldást közösen. Nem én fogom megmondani mi lesz ez, hanem mindenki maga fog rájönni. Én csak a segítséget adom meg szakszerűen hozzá. Itt többet olvashatsz róla. Akár arról is mikor fordulj szakemberhez. KATT IDE!!!!


© 2017 MoTaKép. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el